W to MMO gramy całe życie

Załóżmy, że kraj Polska to jedno z większych MMO na świecie. Jakie są najciekawsze cechy tego tytułu?

 

  1. Mobilność. Możemy w nią grać wszędzie i w każdym momencie. Jak każde MMO nie ma opcji pauzy, ale można zakupić rozszerzenie – urlop – i cieszyć się taką niby-pauzą poza pierwotną mapą.
  2. Poprzednia wersja należała m.in. do wydawnictwa ZSRR. Zbyt agresywna moderacja tytułu spowodowała, że gracze postanowili przejąć tytuł.
  3. Aktualnie jest dostępna wersja o nazwie III RP. Za rozgrywkę odpowiada silnik przygotowany w 1997r. o nazwie roboczej Konstytucja. Od czasu wydania nie wprowadzono żadnych zmian w silniku, jedynie regularnie wydane są patche w Monitorze Polski.
  4. Dostępna jest tylko w wersji polskiej, z dubbingiem i bez napisów. Gracze tworzą też własny żargon np. śląski czy kaszubski.
  5. Pierwsze lata w grze są bezpłatne. Potem poobierany jest system opłat abonamentowych raz na rok w okolicach kwietnia. Brak wniesienia opłaty jest równoznaczny z zawieszeniem konta.
  6. Wprowadzono rewolucyjny system awansu na kolejne poziomy w rocznych przedziałach. Zdobywanie PD-ów nie przyśpiesza ani nie spowalnia wbijania na kolejne levele.
  7. Przydział do gildii nie jest dobrowolny. Każdy gracz z góry ma przyporządkowaną dwójkę liderów. Po jakimś czasie z innym graczem zaczyna tworzyć swoją gildię.
  8. Mikropłatności dokonywane są wyłącznie pomiędzy graczami. Waluty w grze nie można kupować. Można ją jedynie zdobywać. Graczy zrzeszają się w farmy/pracbazy gdzie wydobywają walutę.
  9. Wspólne misje oraz side questy to główny motyw przygotowany przez twórców. Misje cieszące się największa popularnością wśród graczy to: osiemnastka, sylwester, wyjazd na festiwal, czy wybór pierwszej konsoli.
  10. Kwestia fabuły. Tutaj gra też trochę kuleje, bo właściwie nie mamy do czynienia z żadną fabułą przewodnią. Dodatkowo gracze mają dużą skłonność do kłócenia się o to, co jest główną misją. Według mnie, gra skupia się na wykonywaniu małych, niepozornych i codziennych zadań. Finalnie naszym zadaniem będzie odkrycie lub wykreowanie własnego celu, a może nawet odnalezienie głębszego sensu.
  11. Ale grafika zachwyca. Jest w niej bardzo dużo szczegółów oraz ogromne powierzchnie pięknych krain do odkrycia. Na szczególną pochwałę zasługują takie krainy jak Bieszczady czy Mazury. Niestety twórcy nie przyłożyli się do projektowania miast. Architektura tych poziomów często jest niespójna i słabo przemyślana pod kątem komunikacyjnym.
  12. Twórcy również po macoszemu potraktowali ścieżkę dźwiękową. Mamy dostępną tylko jedną piosenkę o nazwie Mazurek Dąbrowskiego. Na szczęście gracze mogą wgrywać swoje piosenki. Najpopularniejsze z nich to Sto lat i Nic się nie stało.

WERDYKT. Komu mógłbym zarekomendować tę grę? Na pewno dla zapalonych graczy, którzy lubią trudne zagadki, nieco chaotyczny gameplay i jeden poziom trudności do wyboru – hard.

Ze swojej strony daję grze mocne 7/10.

Może Ci się również spodoba