Polski akcent na GDC

Game Developers Conference zakończyła się już… jakiś czas temu. Jednak walka z depresją po eventową trochę trwa więc proszę o wybaczenie i zrozumienie. Tak czy inaczej chciałam przybliżyć kilka Polskich akcentów, które pojawiły się podczas tegorocznej najważniejszej konferencji świata gier.

Polish Party

Roli ogranizatorów wystąpiła Fundacja Indie Games Polska i Game Industry Conference – te party było skazane na sukces. Ponad trzysta osób bawiło się 19 marca na Polish Party. Był to istotny event ze względu na to, że Polska nie miała swojego stoiska na GDC, więc była to jedyna pewna okazja dla zagranicznych braci z gamedevu by spotkać się z Polskimi firmami i instytucjami. Sponsorami imprezy byli: Robot Gentleman, Anshar Studios, Walkabout, Tate Multimedia, 11 bit studios. Inicjatywę wspierała również Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Stypendyści

Jeżeli już jesteśmy w temacie zasług Fundacji Indie Games Polska i Game Industry Conference to od razu wspomnę o programie stypendialnym. W tym roku wyżej wymienione podmioty wysłały na GDC 16 stypendystów – najzdolniejszych, najlepszych i najładniejszych przedstawicieli młodego pokolenia by godnie reprezentowali Polskę. Stypendium pozwoliło wielu obiecującym twórcom dostać się w same oko cyklonu jakim jest GDC. Możliwości jakie daje taki wyjazd są ogromne. Począwszy od możliwości wzięcia udziału w warsztatach oraz wykładach na konferencji po zawiązywanie współpracy z wielkimi i mniejszymi przedstawicielami branży gier wideo z całego świata. Mogłabym o tym bez końca…

GDC Awards 2018

GDC Awards to konkurs, które ma wielkie znaczenie. Tutaj śmietanka growego świata decyduje, które gry zasługują na wyróżnienie i miano najlepszej w 8 kategoriach. Znalazła się jedna Polska gra, która rywalizowała w z takimi firmami jak Ubisoft, Oculus Studios, Capcom i Bethesda Softworks. I wiecie co? Wygraliśmy… Superhot VR zdobył tytuł najlepszej gry na VR w 2018 roku! Jest to wielki sukces, którego serdecznie gratulujemy teamowi Superhotów!

EXPO

Mimo, że Polska nie miała swojego stanowiska to na Expo było kilka polskich akcentów. Między innymi ZAMB! Redux tworzony przez studio Nano Games. Kooperacyjna gra Krakowskiego studia powinna pojawić się na na Xbox One w drugim kwartale tego roku. Produkcja ta została wyróżniona przez Xboxa i dzięki wsparciu Microsoftu uczestnicy GDC mogli w nią zagrać w pawilonie IGF.

Tak trzymać i by w następnym roku Polska była jeszcze bardziej widoczna na GDC!

Aleksandra Jarosz

Gry? Gram, badam, tworze.

Może Ci się również spodoba