Co zobaczyliśmy w nowej zapowiedzi Cyberpunka 2077

Zapowiedź do CP2077 już jest! W sieci co chwila wyskakują materiały na temat ukrytych informacji i easter eggów pochowanych gdzieś w pojedynczych klatkach trailera. Postanowiliśmy zebrać co ciekawsze wskazówki na temat gry w jednym miejscu i poszukać też kilku swoich 😊 Oto co udało nam się odkryć.

 

Na początek zaznaczamy, że nie skupialiśmy się na ukrytym FAQ w zapowiedzi. Z tym tekstem możecie się zapoznać na prawie każdym, większym serwisie growym. Pomijamy też oczywiste nawiązania do korporacji. Chcemy skupić się na tym wszystkim co może powiedzieć coś więcej o samej rozgrywce.

Aby lepiej zrozumieć zapowiedź z E3 musimy cofnąć się do 2017. W tym roku Mike Pondsmith udzielił wywiadu dla gamereactor.dk Redaktor serwisu zapytał projektanta o to jakie klasy postaci będą dostępne w grze CD PROJEKTU. Ze strony Mike’a nie padła jednoznaczna odpowiedź, które klasy będą dostępne i w jaki sposób. Ale nakierował nas na to, że w sprytny sposób poradzono sobie z tym nieoczywistym wyzwaniem.

Teraz szybko przeskakujemy do 2018. W zapowiedzi poznajemy V, który może nam przypominać solo lub fixera. Jak w takim razie będziemy mogli zagrać jako pracownik korporacji, policjant lub gwiazda rocka? Możemy tylko spekulować. Stawialibyśmy na jedno z tych trzech rozwiązań. Wiemy, że to dużo opcji, ale hej, przecież spekulujemy 😊 Pierwsze, najbardziej oczywiste, czyli kreacja własnej klasy postaci od początku gry. Każda klasa musiałaby mieć swoją dedykowaną kampanię. To oznaczałoby pewnie astronomiczną liczbę misji. Mało prawdopodobna opcja. Drugie rozwiązanie, to start z generyczną postacią, która wraz z rozwojem fabuły w grze dopiero zyskuje swoją profesję. To byłaby fantastyczna opcja, ale ciężko sobie wyobrazić, jak coś takiego w ogóle mogłoby działać w grze. Trzecie rozwiązanie, to przełączenie się pomiędzy postaciami. Coś w stylu GTA V. Będziemy mogli się przełączać w dowolnym momencie, albo do każdej misji będzie z góry przypisana inna postać. Tak czy inaczej w zapowiedzi możemy odnaleźć kilka z klas.

Na początku zapowiedzi widać mapę Night City. Warto bliżej przyjrzeć się oznaczeniom na niej. Przy stacjach znajdują się ikonki, które mogą sugerować, co znajdziemy w danej lokalizacji. Będą tam pewnie miejsca do modyfikowania swojego ciała, zakupu broni, pojazdów, albo może nawet miejsca do zapisania przebiegu gry. Odnośnie zapisywania gry. Jedna z ikonek na mapie wygląda na domek z literą H (może HOTEL). Dalej w zapowiedzi kilkukrotnie powtarza się NEON/SZYLD z reklamą hotelu. Myślimy, że w tych miejscach będzie można zapisywać stan gry (nasza spekulacja).

Przechodząc na dół mapy, widać, że część linii metra nie jest dostępna. Może tę część miasta będziemy mogli odblokować po ukończeniu pewnych misji. Niedostępna część Night City nosi nazwę PACIFICA. W dalszej część artykuły poznamy kilka wskazówek, dlaczego ta część miasta może być szczególnie niebezpieczna.

Jeden z użytkowników Reddita zauważył, że numer seryjny mapy (w górnym, lewym rogu), to nawiązanie do filmu Blade Runner. Sekwencja N6MAA10816, to oznaczenie modelu Roy Batty, czyli głównego antagonisty z filmu. To nie jedyne nawiązanie do filmu BR. Kolejne w sekcji BONUSY na końcu artykułu.

Widać, że centrum miasta jest otoczone rzeką. Taki sposób zabudowy może sugerować, że jest to dzielnica, w której mieszkają zamożniejsi mieszkańcy. Pewnie potrzebują jakieś fizycznej bariery, która będzie ich oddzielać od obszarów zamieszkałych przez biedniejszych obywateli Night City. Być może centrum miasta będzie najbardziej zadbaną dzielnicą. Dopiero udając się na obrzeża natrafimy na anarchistyczną i mroczną stronę tego świata.

Zastanawiamy się też jak REDZI oddzielą NC od reszty świata. Możemy spekulować, że na najdalszych rubieżach będzie znajdować się tylko pustynia zamieszkała głównie przez nomadów. Może będą oni pilnować dostępu do NC.

Obstawiamy, że metro będzie oczywistą mechaniką i może nam pomóc do szybkiego przemieszania się po mieście – jako alternatywa dla super samochodu z zapowiedzi.

Często powtarzającym się motywem są anteny lub radary. Na mapie, w stacji metra, mamy małe ikonki z symbolem nadajnika. Na kilku ujęciach w grze widać też ten sam model anteny. Może ma to coś wspólnego z utrzymaniem komunikacji lub dostępem do sieci w Night City, albo są to anteny nadawcze agencji informacyjnych. Mogłoby to pasować do jednej z klasy postaci – dziennikarza/reportera.

W zwiastunie trafiamy jeszcze na dwie lokalizacje, które mogą być zapowiedzią mini gier. Pierwsza to sekwencja z bilardem, druga to trening sztuk walki. Te sytuacje idealnie sprawdziłyby się jako mini przerywniki w grze lub miejsca do rozwijania swoich umiejętności.

W materiale z E3 widać też kilka ulepszeń dostępnych w pierwowzorze gry. Dużo tutaj sztucznych ramion, modyfikacji cyberoka, łącz technicznych, łącz do smartguna no i jest Superchrome®. 

W video jest scena, w której jakiś nieszczęśnik, ewidentnie wbrew własnej woli, traci oko. Sprawcą tego procederu jest jakiś mężczyzna z napisem VELENTINO na kołnierzu kurtki. W następnej scenie w kiosku widać gazetę, gdzie nie pierwszej stronie możemy przeczytać: „another velentino’s forray in pacifica”. Może to sugerować, że jednym z (chyba) gangów terroryzujących miasto będą VELENTINO. A PACIFICA to obszar, który na mapie miasta (w metrze) wyglądał na niedostępny.

W zapowiedzi widać też kilka osób, które korzystają z czegoś co przypomina telefon komórkowy. Może w grze również będziemy korzystać z telefonu, podobnie jak GTA. Fajnie wygląda też nawiązanie do okładki z gry podręcznikowej. Poniżej porównanie.

 

Podobno jedna z misji ma toczyć się na księżycu lub gdzieś obok 🙂 Wskazuje na to stacja lotów orbitalnych (oznaczona na mapie metra) oraz poniższy obrazek. Jeżeli przyjrzycie się dokładniej, to za oknami widać znajome miejsce 🙂 Oczywiście może to być tylko scenka-przerywnik, albo okna to tylko ekrany i jest tam pokazywany nieprawdziwy obraz. Jeśli faktycznie widać, to co widać, to w grze polatamy dość wysoko.

 

CP2077, zapowiada się jako gra z ogromnym potencjałem i sporą ilością smaczków malujących obraz miasta z cyber-przyszłości. Na plus wypadło to, że Night City zostało głównie zaprezentowane w ciągu dnia. Z drugiej strony to na co najczęściej narzekają osoby po obejrzeniu zapowiedzi, to brak: nocy, neonów, deszczu i kałuż ze świetlnymi refleksami. Mamy nadzieję, że i na to przyjdzie czas. Na razie mamy do obejrzenia kilka ujęć wschodzącego słońca nad upadającym miastem. Jest pięknie.

Bardzo spodobało nam się jak projektanci przenieśli w przyszłość wygląd i klimat gry. Wersja podręcznikowa Cyberpunka 2020, była osadzona w świecie przepełnionym estetyką lat 80. Samochody i moda, to wszystko co było dostępne wtedy, było apgrejdowane (hehe), do ówczesnych wyobrażeń na temat przyszłości. Z dość ponurym filtrem. Daj przypomnienia, w podręczniku z grą fabularną możemy znaleźć modyfikację polegającą na wszczepieniu do ręki magnetowidu taśmowego! Swoją drogą pozwalał on na zapis 2h materiałów na mikrokasecie. Mało tego, historia świata w grze podręcznikowej zakładała jeszcze obecność Związku Radzieckiego. Było to spowodowane wydaniem podręcznika przed upadkiem Muru Berlińskiego. Dzisiaj to by nie przeszło.

W grze CP2077 ewidentnie przenosimy się do bardziej współczesnych czasów, ale nadal z delikatnym retro sznytem. Na razie na podstawie nowego video widać, że ta przeprowadzka w czasie została zrealizowana bardzo sprawnie. Dostrzegamy też, że kultura dzikiego zachodu może mieć swój wpływ na historię i estetykę gry. W kilku ujęciach widać: postać kogoś stylizowanego na cowboy-a w knajpie, dwóch mężczyzn z krawatem bolo no i jakiegoś rednecka celującego z broni. Trochę folkloru country tam faktycznie jest. Może to wielkie nic, a może zapowiedź ciekawych wątków.

To czego zabrakło nam najbardziej w zapowiedzi, to prezentacji hakowania i cyberprzestrzeni. Ci którzy grali w podręcznikową wersję Cyberpunk 2020, wiedzą jak ważnym elementem świata było przebijanie się przez zapory ogniowe i wgrywanie programów do cyberdeków. Każdy nielegalny proceder w sieci był ścigany przez specjalną jednostkę NetWatch. Może ten element gry nie jest jeszcze ukończony, albo REDZI zostawiają go na koniec.

Kolejny wielki nieobecny, to wszelkiego rodzaju chemiczne dopalacze. Niby w podręczniku, na wspomagacze, poświecono tylko cztery strony, ale w grze jest to jedna z najszybszych metod na krótkotrwałą „rozbudowę” postaci. Czy ta kontrowersyjna mechanika trafi do tytułu od CD PROJEKTU?

Dajcie znać co Wam udało się wyłapać z zapowiedzi.

 

BONUSY

Dla osób, które chciałby bardzo zobaczyć nigh Night City 😊

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/8q8eho/a_rainy_night_in_night_city/

Tapeta z logo, które pojawia się na kurtce V

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/8q5x50/i_made_a_quick_wallpaper_with_the_skull_from_the/

Oczywista scena 😊

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/8q8xl4/got_the_wrong_guy_pal/

 

 

Źródła:

 

Może Ci się również spodoba