Co już wiemy o Cyberpunku 2077

Wczorajszy dzień, to ogromny wysyp nowych informacji na temat CP2077. Zebraliśmy wszystkie najciekawsze informacje w jednym miejscu. Let’s dig in, punks.

 

POSTAĆ

  • Będziemy tworzyć generyczną postać imieniem V. Kreator bohatera będzie pozwalał ma modyfikacje statystyk, płci, wyglądu oraz biografii. Ten ostatni czynnik będzie miał wpływ na przebieg misji i sposób w jaki będziemy wchodzić w interakcję ze światem w grze.
  • Na starcie nasza postać nie będzie miała przypisana, żadnej klasy. Dopiero wraz z kampanią będziemy mogli decydować jakie statystyki rozwiniemy oraz kim będzie nasz bohater. Klasy, które mają być najbardziej rozbudowane to netrunner, techie i solo. Będzie je można łączyć ze sobą.
  • W trakcie rozgrywki postać będziemy rozwijać o skillsy, perki, doświadczenie, czyli standardowe mechaniki. To co jest ciekawe to street cred. Będziemy mogli go rozwijać m.in. za wykonywanie misji dodatkowych. Ma on wpływać na to jak nasza postać będzie postrzegana przez NPC. Dodatkowo będzie odblokowywać nowe misje poboczne oraz obszary miasta. Street Cred będziemy mogli podnosić również dzięki modnym ubraniom.
  • Modyfikacje ciała będą zmieniały UI
  • Grać będziemy głównie z perspektywy pierwszej osoby. TPP będzie załączać się przy cutscenkach i podczas prowadzenia pojazdów. Pojazdy będziemy mogli prowadzić też w trybie FPP – zobaczymy wtedy informacje wyświetlane na desce rozdzielczej.

WALKA

  • W grze będzie rozwinięty system walki. Eliminować wrogów będziemy na dystans oraz w walce wręcz. Z relacji dziennikarzy, którzy byli na prezentacji 50-minutowego dema, wynika, że system strzelania wygląda bardzo dobrze. Bliżej mu do klasycznych FPS-ów niż do Fallout-a.
  • Nasz arsenał będzie się składał z trzech kategorii broni. Broń siłowa (duży kaliber i wielkie bum), broń technologiczna (z opcją przebijania się przez zasłony), broń inteligentna (podążająca za celem).
  • Zdawane obrażenia zostały podzielone na: fizyczne, termiczne, EMP i chemiczne.
  • W grze pojawią się pościgi ze strzelaninami.
  • W demo można było zobaczyć system skradania się oraz motyw z bieganiem po ścianach.

NIGHT CITY

  • W trakcie projektowania Night City twórcy mocno inspirowali się San Francisco i Los Angeles. W mieście będziemy mieć do odwiedzenia sześć dystryktów. Najbardziej niebezpiecznym będzie PACIFIKA. W całości opanowana przez gangi i biedę.
  • Świat gry będziemy zwiedzać w dzień jak i w nocy. Pogoda w grze będzie dynamiczna.
  • Poruszanie się pojazdami nie będzie ważnym elementem gry. Podobno miasto zostało zaprojektowane tak, aby zachęcać do pieszych wycieczek. Z dostępnych środków transportu potwierdzone są samochody i motory.
  • W mieście będą budynki, do których będziemy mogli wchodzi. Najciekawiej zapowiadają się MEGA BUDYNKI, które będą same w sobie „małym światem” wewnątrz Night City. Mają być zamieszkałe przez unikatowe społeczności z własną infrastrukturą. Zakładamy, że może to być coś posobnego do tego co widzieliśmy w filmie Dredd.

 

POZOSTAŁE

  • W grze pojawią się postaci z pierwowzoru. Obstawiamy, że zobaczymy w grze Johnnego Silverhanda. Wskazywać może na to napis na SAMURAI na kurtce V. SAMURAI to nazwa kapeli, której Jonny jest frontmanem. Drugim dowodem jest nazwisko muzyka pojawiające się jednym z nowych screenów (zobaczycie to w bonusach). Widać na nim mężczyznę trzymającego album (chyba) zatytułowany SILVERHAND.
  • Wybory w grze będą przekładać się na to jak rozwinie się główna historia. Pojawiają się nawet informacje, że historia w grze ma się „mocno personalizować”.
  • Fabuła i klimat gry ma być utrzymany w stylu noir.
  • Misje mamy głównie otrzymywać od Fixerów (chyba misje poboczne).
  • Podobno zapowiedź CP2077 to najczęściej ogląda zapowiedź (do tej pory) z tegorocznego E3 😊

 

 

BONUSY

Szczegółowy opis tego co dziennikarze mogli zobaczyć za zamkniętymi drzwiami

Obrazki ze stoiska CDP RED

Na razie najlepszy mem o grze 😊

Nowe screenshoty z gry

Kilka zdjęć z ulotki rozdawanej dziennikarzom, którzy zobaczyli demo

 

 

ŹRODŁA

Relacja dziennikarza, który miał okazję zobaczyć demo gry na zamkniętym pokazie

 

Wywiad z twórcami gry Ryle Rowley (associeate design director) i Miles Tost (level design)

 

Wywiad z Ryle Rowley’em dla GameSpot

Może Ci się również spodoba