10 pytań do… PlayWay

PlayWay

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest PlayWay, a na pytania odpowiada Krzysztof Kostowski, założyciel firmy i prezes zarządu.


1. Skąd pochodzicie i gdzie tworzycie?
W całej Polsce tworzy 50 zespołów, ale centrala znajduje się w Warszawie.

2. Jak długo działacie?
Jako Krzysztof Kostowski w gameDevie działam od lat, ale PlayWay prowadzę od 2011 roku.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Początek to Maluch Racer, a następnie ponad 100 innych niskobudżetowych gier.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
W 28 spółkach zależnych, a w ponad 20 zespołach wewnętrznych i współpracujących działa ponad 300 osób.

5. Jakie tytuły wydaliście, które z nich są dla Was najważniejsze?
Najważniejsze produkcje grupy PlayWay to seria Car Mechanic Simulator, 911 Operator, Gold Rush i Hard West.

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Najważniejsze produkcje obecnie to: Agony, Uboot, House Flipper, Phantom Doctrine, i 45 innych.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Ponad 30 premier, z czego ponad 5 bardzo istotnych jak np. Agony.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Będą to lata poszukiwań kolejnych nisz, w których dobrze się czujemy.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
Car Mechanic, ponieważ z braku czasu nie obgrałem jeszcze, a byłem pomysłodawcą modułu Barn Find który mnie szczególnie ciekawi.

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Połączenie wszystkich naszych symulatorów w jeden wielki świat.

PlayWay możecie odwiedzić online:


Zespołowi PlayWay życzymy samych sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.

Może Ci się również spodoba