10 pytań do 11bit Studios
Indygo - premiera 24 października na Steam

10 pytań do… Pigmentum Game Studio

10 pytań do Pigmentum Game Studio

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do... macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Pigmentum Game Studio!


1. Skąd pochodzicie?
Pochodzimy, z rożnych miast województwa śląskiego. Natomiast nasza siedziba mieści się w Sosnowcu.

2. Jak długo działacie?
Współpracujemy od 2015 roku.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Jesteśmy żywym przykładem amerykańskiego snu. Poznaliśmy się przypadkowo w ramach konkursu Microsoftu Szkoła Twórców Gier i wygraliśmy go. Dzięki temu mogliśmy pokazać Indygo na PGA, gdzie gra wzbudziła spore zainteresowanie. I tak w ciągu dwóch lat pracy po godzinach dotarliśmy do dnia premiery naszej pierwszej produkcji. Jest to dowód na to, że by zaistnieć w branży gier nie potrzebujesz ogromnego kapitału i znajomości – najważniejsza jest kreatywność i determinacja.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
Obecnie w naszym studio pracują cztery osoby. Zachowujemy również 50% parytet dla kobiet 🙂

5. Jakie tytuły wydaliście?
Na naszym koncie na ten moment widnieje jedynie lub aż Indygo. Jest to gra narracyjna z elementami gry przygodowej. Opowiada ona historię malarza, który cierpi na depresję i od trzech miesięcy nie opuszcza swojej pracowni. Osobą, która pomaga mu przetrwać ten ciężki czas, jest jego druga połówka Anna. Dla każdej ze stron oczywistym stało się, że stan zawieszenia nie może trwać wiecznie. Nadszedł moment, aby znaleźć wyjście z impasu. Gracze podejmując decyzje wpływają na dalsze losy historii. Indygo jest próbą zilustrowania, czego mogą doświadczać osoby cierpiące na zaburzenia nastroju. Gra ma przeciwdziałać stygmatyzacji osób chorych.

(Graliśmy, zrecenzowaliśmy i zapraszamy do lektury! przyp. red.)

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Gdybyśmy Ci powiedzieli, musielibyśmy Cię zabić... A nie tego nie chcemy robić. 😉 Jedyne, co możemy zdradzić, to że pracę nad kolejną produkcją trwają.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Zaskoczyć Was naszą nową produkcją!

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Uważamy, że gry podzielą losy fotografii i filmów. Staną się całkowicie masową rozrywką, a jednocześnie wkroczą odważniej w świat sztuki.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to...?

Ola: Gra o ogromnej regrywalności na przykład Binding of Isaac. No chyba, że byłby tam internet….

Magda: The Neverhood. Może w końcu znalazłabym czas na przeczytanie całości historii w Hall of Records.

Krystian M: Jakiegoś dobrego roguelike’a, np. Tales of Maj’eyal

Krystian L: Skyrim, ze względu na długi czas przejścia i wiele możliwości ponownego przechodzenia gry innymi klasami postaci

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości - co to by było?

Ola: Adaptacja filmu Alejandro Jodorowskiego - The Holy Mountain.

Magda: Grę o klimacie podobnym jak w książce “Miasto ślepców”.

Krystian M: MMO z open worldem i craftingiem! 🙂 A poważnie - rogalik w świecie Warcrafta.

Krystian L: Symulację życia ludzkiego, gdzie bohater może zrobić wszystko i posiada status Boga, może manipulować wszystkimi i wszystkim!


Pigmentum Game Studio oraz Indygo możecie odwiedzić online:

pigmentumstudio.com

facebook.com/IndygoGame

twitter.com/IndygoGame

Grę natomiast możecie już teraz kupić na Steamie: http://store.steampowered.com/app/702600/Indygo/


Ekipie studia życzymy samych sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony - już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do...!

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.

Może Ci się również spodoba