10 pytań do… Vivid Games

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… masz szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Vivid Games!


 

1. Skąd pochodzicie?
Pochodzimy z Bydgoszczy i tu znajduje się nasza siedziba główna. Pracują u nas jednak nie tylko bydgoszczanie, ale także specjaliści z różnych stron Polski oraz z zagranicy.

2. Jak długo działacie?
W 2016 r. obchodziliśmy 10-lecie studia.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Założycie Vivid Games – Remigiusz Kościelny i Jarek Wojczakowski – spotkali się w szkole średniej. Aktywnie działali na demoscenie, a największym sukcesem z tego okresu jest zdobycie w 2002 roku tytułu najlepszego „intro roku”:

Potem było już tylko ambitniej. Zaczęliśmy od niewielkich gier i aplikacji dla innych, potem weszliśmy we własną produkcję i doszliśmy do punktu, w którym nasze gry mobilne grają dziesiątki milionów osób.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
80. Obecnie poszukujemy też nowych osób do naszego teamu, więc koniecznie zaglądajcie na www.vividgames.com/kariera!

5. Jakie tytuły wydaliście?
Pracowaliśmy nad blisko 200 produkcjami na wiele platform sprzętowych. Większość z nich stworzyliśmy na zlecenie. Sami wydaliśmy kilkadziesiąt tytułów, a najważniejsze z nich to Godfire®: Rise of Prometheus oraz seria Real Boxing®, wraz z licencjami ROCKY™ oraz Manny Pacquiao.

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Pracujemy nad kilkoma grami, w tym roku wydamy dwie. W Metal Fist gracze będą walczyć o dominację na interaktywnych arenach – szykuje się dynamiczna bijatyka i test zręcznościowych umiejętności.

Ambitne i piękne Outer Pioneer to wyprawa w kosmos, w nieznane. Będziemy mieć silne elementy RPG i tonę obcych do unicestwienia. Koniecznie sprawdźcie jak ta gra wygląda 😉

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Do końca 2018 roku planujemy zwiększyć liczbę tytułów na rynku do 10. Oczekujcie różnorodnych projektów – zarówno od nas, jak i tych, które ukażą się w ramach Vivid Games Publishing.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Jesteśmy na rynku 11 rok i tak wiele się zmieniło od naszych początków. Technologia idzie dynamicznie naprzód, grafika jest coraz ładniejsza i coraz bardziej realistyczna. Sądzimy, że gry nadal podążać będą w kierunku immersji i przy ich projektowaniu designerzy będą myśleć o pobudzaniu coraz większej liczby zmysłów na coraz więcej sposobów, w celu uzyskania jak najbardziej angażującego i logicznego wirtualnego świata.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
Chyba tylko na bezludnej wyspie mielibyśmy czas znaleźć wszystkie shrine’y w The Legend of Zelda: Breath of The Wild! To niesamowita gra, której każdy chciałby poświęcić więcej czasu!

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Przy nieograniczonym budżecie można zrobić WSZYSTKO, ale to by mogłaby też być pułapka. Projekt powinien skupić się na jednym pomyśle, ewentualnie kilku rzeczach, które chcemy osiągnąć. Jak prawie wszystkich ograniczają nas możliwości, więc na przyszłe produkty patrzymy z perspektywy tego w co będą chcieli grać użytkownicy smartfonów.

 

Ekipie studia życzymy sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.

Może Ci się również spodoba