10 pytań do… Tate Multimedia

Tate Multimedia wywiad

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Tate Multimedia! 


 

1. Skąd pochodzicie?
To zależy jak spojrzeć na historię firmy. Tate Interactive, które było studiem developerskim wywodzi się z Krakowa, natomiast wydawca Tate Multimedia z Warszawy. W chwili obecnej obie firmy połączyły się pod szyldem Tate Multimedia i główne biuro znajduje się w warszawskim Mokotowie.

2. Jak długo działacie?
Wszystko zaczęło się w roku 2000, ale oficjalnie Tate Interactive w Krakowie rozpoczęło swoją działalność w 2005 roku.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Wojtek (Biliński – Head of Studio) zaczynał robiąc gry w „garażu” razem z garstką przyjaciół. Jest jednym z założycieli Tate i pracował przy wszystkich tytułach zrealizowanych przez studio, piastując różne stanowiska: Grafik 3D, Animator, Lead Designer, Ex. Producent, Head of Dev/ Studio – można śmiało powiedzieć, że zna firmę od podszewki.

Paweł (Leskowicz – Dyrektor Zarządzający) jest w branży gamingowej od ponad 20 lat. Zanim w 2000 roku objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego Tate Multimedia, przez 5 lat pracował przy tworzeniu i dystrybucji gier w Grupie Titus (Interplay, Virgin Interactive). Był odpowiedzialny za takie tytuly jak Robocop, Incredible Crisis, Xena Warrior Princess, Superman, Hercules. Paweł daje firmie spokój pod względem biznesowym. Jego rozległe kontakty w branży znacznie ułatwiają nam pracę nad nowymi tytułami.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
W chwili obecnej w Warszawie pracuje 35 osób. Jeśli doliczyć naszych podwykonawców czy firmy z którymi współpracujemy, to jest to ponad 100 osób.

5. Jakie tytuły wydaliście?
Jedną z najbardziej znanych w naszym dorobku jest seria Kangurek Kao, która była naprawdę dużym hitem, do dzisiaj sprzedało się ponad 700 tysięcy kopii, a ludzie nadal robią filmiki o Kao, które lądują na YT. Ta gra jest istnym fenomenem. Stworzyliśmy też Asterix & Obelix, XXL 2: Mission Wifix na PSP. Ostatnim tytułem był Urban Trial Freestyle i Urban Trial Freestyle 2 wydany na Nintendo 3DS, który doszedł do 2 miejsca w top 20 najlepiej sprzedających się gier w Japonii.

Źródło: http://gry-dladzieci.pl/images/pliki/image/kangurek%20KAO.jpg

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Koncentrujemy się na dwóch nadchodzących tytułach, o których powiemy nieco szerzej już niedługo. Niestety na chwilę obecną nie możemy jeszcze zdradzić czegokolwiek, jednak jesteśmy pewni iż gracze będą zadowoleni z tego co dla nich szykujemy. Wydaje nam się, że nawet będziemy w stanie ich dość mocno zaskoczyć. Więcej informacji już wkrótce.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Wydanie dwóch gier – to plan na najbliższy rok. To naprawdę dużo pracy i spore wyzwanie z każdej strony: zarówno producencko, jak i wydawniczo czy marketingowo. Ale wierzymy że nam się uda.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Gatunki gier pozostaną, dojdą na pewno też nowe, ale zmienią się również sposoby grania. Czyli shooter pozostanie shooterem ale może będziemy biegać z komórką po pokoju i strzelać w AR. Powiększy się liczba osób na jednej mapie (serwerze) w gatunkach, które jeszcze do tej pory są ograniczone pod tym kątem, wyobraźmy sobie całą armię graczy na jednym serwerze z obsługą stopni wojskowych (nie tylko w meta gamingu klanowym) w pełnoprawnym shoote’rze.

Realizm – najbardziej widać postęp w grafice ale prawda jest taka, że jest wiele problemów nie widocznych bezpośrednio dla graczy, które zostaną rozwiązane dopiero z kolejnym znacznym rozwojem prędkości obliczeniowej (tak, tej nigdy za dużo). Zagadnienia typu fizyka, szczegółowe kolizję między postaciami w świecie gry, realistyczne odkształcenia inteligentne AI, implementacja zachować społecznych, itd. , to wszystko synchronizowane w online to jeszcze lata rozwoju.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
Paweł: SIM CITY! 😉
Wojtek: Clash Royale na plażę (zakładam, że sieć na wyspie jest, bo jak bez sieci to nie
jadę ;)), Hotline Miami – jak się robi nudno, Ori and the Blind Forest jak pogoda siądzie.
A potem chciałbym na inną wyspę z nowym zestawem.

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Zdecydowanie z gatunku akcji – gdzie świetna animacja i wciągający gameplay idą w parze. Wyobraźmy sobie połączenie Devil May Cry i Akiry… Chcielibyśmy stworzyć coś czego nie zrobił jeszcze nikt (śmiech)! Grę, która zapisze się w historii, na którą rynek i gracze nie są gotowi, a my mamy już pomysł który jest zbyt szalony, aby realizować go w ograniczeniach budżetów i możliwości. Pierwszy przykład z brzegu – horror, który wykorzystuje opaski dla sportowców, albo smartwatch. Dzięki ich integracji z grą, program wie jak reagujesz czy boisz się bardziej czy jesteś podekscytowany i dzięki zebranym danym odpowiednio dostosowuje grę do zachowania i stanu gracza.

Studio możecie odwiedzić online:

Ekipie studia życzymy samych sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.

Może Ci się również spodoba