10 pytań do… Carbon Studio

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Carbon Studio! 


 

1. Skąd pochodzicie?
Nasze studio mieści się w Gliwicach, a niemal cała załoga pochodzi ze Śląska.

2. Jak długo działacie?
Pod szyldem Carbon Studio działamy od jesieni 2015 roku.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Carbon Studio założyło troje przyjaciół, którzy poznali się pracując w The Farm 51. Impulsem do otworzenia własnego studia był pierwszy kontakt z goglami Oculus Rift DK1 i wynikająca z niego nieodparta chęć tworzenia gier na gogle VR.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
15 osób na miejscu i kilka na odległość.

5. Jakie tytuły wydaliście?
Naszym pierwszym dużym tytułem była Alice VR, eksploracyjna gra sci-fi na gogle VR i „płaskie” monitory. Po premierze Alicji mieliśmy szanse wspierać The Farm 51 przy produkcji gry Chernobyl VR. Miesiąc temu wydaliśmy na Steamie naszą drugą grę VR – The Wizards.

The Wizards 2

6. Nad czym obecnie pracujecie?
The Wizards wydaliśmy w formie wczesnego dostepu, w związku z czym wciąż pracujemy nad nowym kontentem do tego tytułu. The Wizards to gra akcji, w której gracz wciela się w maga i rzuca czary wykonując gesty rękami. Ta gra dostępna jest wyłącznie na gogle VR, ponieważ wykorzystuje kontrolery ruchowe śledzące ręce graczy.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Zamierzamy dokończyć prace nad The Wizards i skupić siły na tworzeniu kolejnego projektu, o którym możemy zdradzić tylko tyle, że będzie dedykowany goglom VR.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Porównując współczesne gry i te z roku 2007 można odnieść wrażenie, że wiele się nie zmieniło, a największe różnice dotyczą grafiki. Sądzimy, że kolejne 10 lat przyniesie znacznie poważniejsze zmiany. Na naszych oczach rodzą się technologie, które mają szansę wywrócić świat gier video do góry nogami. Przewidujemy, że w ciągu 10 lat gry wyświetlane na okularach AR (rzeczywistości rozszerzonej) mogą zyskać większą popularność, niż klasyczne gry moblne na smartfony. Nie sądzimy natomiast, żeby gry na gogle VR wyparły gry wyświetlane na monitorach i telewizorach. Myslimy raczej, że gogle VR osiągną wśród graczy popularność porównywalną do ostatniej generacji konsol i będą współistnieć z tradycyjnymi grami video.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
Gdyby pytać każdego z nas z osobna, zapewne padłoby 15 różnych odpowiedzi. Natomiast jeśli mielibyśmy wylądować na tej wyspie razem, zdecydowalibyśmy się na jakąś grę „unplugged”, może Karty Przeciwko Ludzkości?

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Tu znów paść może 15 odpowiedzi, a dyskusja nad wspólną wersją trwałaby zapewne do rana. By pogodzić wszystkich, zrobilibyśmy grę VR ze światem o wielkości No Man’s Sky, questami na poziomie Wiedźmina 3, multiplayerem Overwatcha, grafiką Uncharted 4, atmosferą Bioshocka i zakończeniem dobrym jak w The Last of Us.

Studio możecie odwiedzić online:

www.carbonstudio.pl

www.facebook.com/carbonvr


 

Ekipie studia życzymy samych sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

O autorze:

Arek Grasela

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Przeczytaj więcej:

O autorze: