10 pytań do… Byte Barrel

10 pytań do Byte Barrel
Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Byte Barrel

1. Skąd pochodzicie?
Z różnych stron polski, ale tak się potoczyły nasze losy, że obecnie wszyscy mieszkamy w Trójmieście.

2. Jak długo działacie?
Od lipca 2017 roku, chociaż od pierwszej gry jaką udało nam się zrobić, minęło już kilka dobrych lat. W tym czasie powstało wiele różnych mniejszych lub większych projektów, które na dzień dzisiejszy służą nam jako baza do tworzenia gier.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Każdy z nas pasjonuje się grami, jedni z nas odbierają ją jako sztukę, a inni jako rozrywkę, ale wszystkich nas połączyła chęć stworzenia czegoś nowego, innowacyjnego, i tak oto przypadkowe spotkanie dwóch ludzi rozpoczęło nowy rozdział w świecie gier. Z opowiadań chłopaków Kamila i Ernesta, dowiedziałem się, że cała ich przygoda rozpoczęła się na jednym z Game Jamów, po całym wydarzeniu połączyli oni siły i stworzyli studio Byte Barrel.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
W naszym studiu pracuje aktualnie 6 osób, chociaż wolimy określenie ,,w zespole”. Wszyscy pracują „po godzinach”. Mamy tu architekta, wykładowcę, baristę, Panią Prezes organizacji studenckiej, zawodowego kierowcę, no i jednego czystej krwi programistę.

5. Jakie tytuły wydaliście?
Na ten moment możemy pochwalić się jedną grą wydaną na androidzie pod tytułem Spiky Jumper, który możecie znaleźć na Google Play Store. Jest to wesoła gra, która zyskuje popularność wśród młodych ludzi.

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Głównym projektem nad którym obecnie pracujemy jest przygodowo-zręcznościowa gra z ręcznie rysowaną grafiką 2D pod tytułem Beta Object. Stawiamy na dość mroczny i wyraźny klimat, który poza ciekawą historią uzupełniony zostanie ciekawymi elementami logicznymi. Mechanika gry, oprócz zręcznościowej, opierać się będzie w dużej mierze na zabawie światłem.

Poza Beta Object na ukończeniu mamy kilka mniejszch gier na Androida.

Zapraszamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku, tam wszystkie informacje o postępach publikujemy na bieżąco.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Zrealizować wszystkie zaplanowane cele, zdobyć nowe umiejętności i jednocześnie dobrze bawić się tworząc gry komputerowe i mobilne. Naszym głównym celem jest wydanie gry Beta Object na PC oraz konsole.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Cytując naszego programistę Ernesta:

Myślę, że szybkość rozwoju AI spowoduje powstawanie zalążków samoświadomości, co spowoduje bardzo duży hazard w rozgrywce i będzie mocno interweniowało szczególnie w gry multiplayer, gdzie ludzie razem będą grali przeciwko bardzo zaawansowanym komputerowym przeciwnikom. No i oczywiście technologia VR/AR będzie na tyle mocno rozpowszechniona i rozwinięta, że rozgrywki pewnych typów gier będą mogły być prowadzone w prawdziwym terenie takim jak LaserTag z okularami AR.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
To jest bardzo trudne pytanie, niektórzy nawet nie są w stanie odpowiedzieć, ale naszym wyborem są tytuły takie jak Ori and the Blind Forest, albo Wiedźmin 3 Dziki Gon.

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Każdy ma swoją wizję, np. widzi nam się LARP Warhammer w okularach AR i zbroją wyczuwającą ruch człowieka, gdzie przemierza się prawdziwe instancje, aby walczyć z plugastwem Chaosu i nie tylko. Oczywiście MMOLARP.


Ekipie studia życzymy samych sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.

Może Ci się również spodoba