10 pytań do… Berrygames

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Berrygames, a na nasze pytania odpowiadają Sławek i Aleksander.


 

1. Skąd pochodzicie?
My dwaj (założyciele) pochodzimy z Cieplic Śląskich-Zdrój i tam się zaczęła nasza działalność.

2. Jak długo działacie?
Co prawda ze sporymi przerwami, ale od ponad 5 lat.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Ja zacząłem pisać pierwsze proste gry już w gimnazjum, potem w liceum poznałem kumpla, który interesował się akurat grafiką 3D. W tym samym czasie zaczęły się popularyzować smartfony i gry mobilne, więc wykorzystaliśmy okazję, tworząc razem naszą pierwszą grę na Androida.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
Obecnie 5 na stałe + okazjonalnie dodatkowe osoby.

5. Jakie tytuły wydaliście?
-Fish Slayer (Android)
-Dish Tower (Android)
-Pinball 2P (Android)
oraz parę innych.

Po aktualizowaną na bieżąco listę, zapraszam na berrygames.org/#portfolio

6. Nad czym obecnie pracujecie?
-Tannenberg (PC, Android, iOS) – autorska gra karciana, osadzona w świecie fantasy inspirowanym XIV-wiecznym Królestwem Polski. Gra będzie multiplatformowa i przede wszystkim multiplayer z systemem rankingowym.
-Pigeon Shitstorm (Android) – bardzo życiowa gra, w której bronimy czystości swojego auta przy pomocy procy i kilku kamieni. Przeciwnikami są całe eskadry ptaków, które najwyraźniej zjadły nieświeży chlebek.

Również bieżąca lista: berrygames.org/#current

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Na pewno głównym celem jest ukończenie obecnie tworzonych gier, najlepiej jeszcze na jesień. Tannenberg wydamy wtedy na Steamie, będziemy też częściej odwiedzać targi i inne wydarzenia branżowe, pokazując się ze swoimi grami.
Potem na pewno uruchomimy nowe projekty, dobierając do tego kolejnych ludzi. Grafików nigdy dość.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Myślę, że tak samo jak dotychczas, dopóki nie nastąpi jakiś przełom sprzętowy. VR póki co nie zapowiada się na taki przełom, choć jeszcze parę gier dla tej technologii na pewno powstanie. I oby było już mniej gier typu „Indie Survival FPS RPG z Early Access”.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
Życie Głuszca (PC). No, ewentualnie WoWa.

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Oczywiście remaster „Życia Głuszca”.
A tak poważnie, marzy nam się gra wyścigowa inspirowana grami NFS Underground i filmem F&F: Tokio Drift. Utrzymana w stylu starszych gier, a jednocześnie wykorzystująca rozwiązania i możliwości graficzne współczesnej techniki. Nie brzmi to jak gra idealna, ale ja na pewno bym grał.

Studio możecie odwiedzić online:
http://berrygames.org/
https://www.facebook.com/berrygms
https://play.google.com/store/apps/dev?id=6677051376063121248

Ekipie studia życzymy sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

O autorze:

Arek Grasela

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Przeczytaj więcej:

O autorze: