10 pytań do… Alrauna Studio

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest Alrauna Studio! Na nasze pytania odpowiedział Łukasz Czechowicz (CEO/Programista) oraz Joanna Krystyniecka (kompozytorka).


 

1. Skąd pochodzicie?
Większość z nas pochodzi z Krakowa i tutaj też znajduje się siedziba firmy.

2. Jak długo działacie?
Jako spółka działamy od września roku 2016 natomiast sam zespół pod nazwą Alrauna Studio zawiązał się już w roku 2011 jako grupka zapaleńców pracujących po godzinach.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
W roku 2011 wraz z grupką znajomych wpadliśmy na pomysł stworzenia grupy, w której tworzylibyśmy gry komputerowe. Część z nas studiowała a niektórzy nawet byli jeszcze w liceum. Na samym początku jako zapaleńcy oczywiście nie mogło być inaczej niż chęć stworzenia gry RPG (co w branży już stało się swojego rodzaju żartem, gdyż wiele osób z którymi rozmawiałem tez na początku chciała stworzyć grę z tego gatunku), co oczywiście się nie udało. Potem mieliśmy jeszcze kilka projektów, które niestety ze względu na zbyt małe doświadczenie i zbyt duże projekty się nie udawały. Lecz ciągle szliśmy do przodu i z każdej nieudanej próby wyciągaliśmy kolejne wnioski i doświadczenie. Aż w końcu w 2014/2015 zaczęliśmy projekt pt. „Hostile Dimension”, na którego udało się znaleźć wydawcę i pociągnąć produkcję do końca. Tak tez stworzyliśmy naszą pierwszą grę od początku do końca. W roku 2016 jak już wspomniałem w poprzednim pytaniu założyliśmy spółkę i obecnie pracujemy nad kolejnym projektem.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
5 osób

5. Jakie tytuły wydaliście?
Do tej pory wydaliśmy jedną grę: „Hostile Dimension” prostą strzelankę kosmiczną z trybem wieloosobowym, jest dostepna na platformie Steam.

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Nie możemy jeszcze zdradzić dokładnie nad czym pracujemy. Jeżeli wszystko potoczy się zgodnie z planem, to już za niedługo pojawią się pierwsze informacje na temat naszej kolejnej produkcji.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Naszym planem na najbliższy rok jest zrealizowanie obecnie tworzonego projektu i jego wydanie.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Moim zdaniem świat gier przekroczył już próg, za którym można mówić o artyzmie w tworzeniu elektronicznej rozrywki. Zresztą sam termin „elektroniczna rozrywka” uległ w ostatnich latach znacznemu poszerzeniu, odnosi się już bardziej do samej gałęzi produkcji, jaką są gry przeznaczone na różnorakie platformy oraz rozwijającą się technologię VR. Najciekawszym dla mnie zjawiskiem w świecie gier jest jednak to, jak bardzo ostatnimi czasy gry oddryfowały od tradycyjnego pojęcia rozrywki w stronę storytellingu, czy nawet medium podejmującego się zadawania pytań, poszukiwania na nie odpowiedzi. Czyż nie podobną rolę pełni literatura? Spójrzmy na takie tytuły jak „The Last of Us”, „Firewatch”, „This War of Mine”, „Inside”, „Ethan Carter”, czy absolutne fenomenalna w moim odczuciu gra „Gone Home”. Oczywiście, te tytuły zajmują się zróżnicowaną tematyką, jednak każdy z nich stawia przed graczem trudne nieraz pytania, takie, które odnoszą się do naszego życia, podejmowanych przez nas decyzji, dramatów i rozterek, z którymi nieraz nie umiemy sobie radzić. A „Wiedźmin”? Przecież to jest przeniesienie doskonałej literatury Sapkowskiego na ekran, w interakcyjnej formie! Rzecz jasna w historii gier było wiele tytułów, czerpiących inspirację z poszczególnych gałęzi sztuki, jednak sama sztuka nigdy jeszcze nie była tak blisko gier. Muzyka do gier to coraz częściej majstersztyk, niezależnie od tego czy mówimy o klasycznej lecz wykorzystującej muzykę ludową orkiestracji Przybyłowicza, Stroińskiego i zespołu Percival Schuttenbach z „Wiedźmina 3”, czy o elektronicznym brzmieniu Jareda Emersona-Johnsona z „The Wolf Among Us”. Mówimy o fotograficznym realizmie grafiki lub jej artystycznym ujęciu i roli w obrazowaniu tego, co w fabule najważniejsze. W przypadku gier mówimy coraz częściej o niepowtarzalnej historii, która zostaje w graczach na długo po zakończeniu rozgrywki. Myślę, że gry teraźniejszości (a tym bardziej przyszłości) torują sobie drogę do tego, by stać się kolejną muzą i niezależną gałęzią sztuki.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to…?
The Wolf Among Us

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości – co to by było?
Byłaby to gra o tradycyjnej mechanice point’n click, stworzona na pierwszy rzut oka tak, jak typowa przygodówka (jako ukłon w stronę klasycznych już tytułów takich jak Syberia lub Post Mortem). Mechanika jednak zawierałaby elementy RPG, przede wszystkim kilka możliwości podejmowania decyzji i ich wpływ na dalszą rozgrywkę. Klasyczne przygodówki charakteryzują się raczej powolnym tempem, ta gra natomiast byłaby o wiele dynamiczniejsza, zawierałaby kilka dramatycznych zwrotów akcji, wprowadziłabym ograniczenia czasowe na wykonanie poszczególnych zadań (w szczególności tych kluczowych dla rozwoju fabuły). Takie rozwiązanie wymagałoby sprawnego połączenia elementów charakterystycznych dla odległych wobec siebie gatunków gier. Zrezygnowałabym z klasycznego dla przygodówek 2D z nieruchomą kamerą na rzecz bardziej interaktywnego tła. Takie rozwiązania zastosowano już we wspomnianych wcześniej The Wolf Among Us lub w bardzo dobrze zrealizowanym Murdered: Soul Suspect. Myślę, że najciekawszym elementem gry byłoby połączenie eksploracji, zbierania poszlak i łączenia za sobą elementów historii rodem z point’n clicków z realnym wpływem na otoczenie postaci poprzez podejmowane decyzje lub kolejność wykonywania zadań. Właśnie to urzekło mnie najbardziej w The Wolf Among Us, świadomość, że poprzez podejmowane decyzje gracz odkrywa jedne możliwości, lecz traci inne. To niesamowicie wzmaga poczucie immersji. Jeśli chodzi zaś o tematykę takiej gry, to znów odwołałabym się do klimatów, które nie były jeszcze nadmiernie podejmowane w rozgrywce elektronicznej. Być może mitologia celtycka? Może elementy fantasy i magii? Taki rozstrzał tematyki i różnorakich koncepcji brzmi na pierwszy rzut oka dość abstrakcyjnie, jednak dobra historia i wspólna, mocna wizja pozwalają stworzyć to, co mogło wydawać się nierealne do stworzenia. I właśnie taką grę chciałabym stworzyć — świeżą, innowacyjną, zadziwiającą. I rzecz jasna perfekcyjnie wykonaną.

WWW: alraunastudio.pl
FB: facebook.com/alraunastudio
Twitter: twitter.com/alraunastudio

 

Ekipie studia życzymy sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony – już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do…!

O autorze:

Arek Grasela

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Przeczytaj więcej:

O autorze:

PlayWay
10 pytań do...

10 pytań do… PlayWay

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do… macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad

Czytaj więcej »