10 pytań do 11bit Studios
Indygo - premiera 24 października na Steam

10 pytań do… 11bit Studios

10 pytań do 11bit Studios

Czy wiesz, że w Polsce gry wideo tworzy ponad 400 firm? W cyklu 10 pytań do... macie szansę je poznać, a także dowiedzieć się nad czym pracują i jakie mają plany na przyszłość. Gwiazdą dzisiejszej odsłony jest 11bit Studios!


1. Skąd pochodzicie?
Z wielu stron Polski i świata. Z Warszawy, Poznania, Nowego Sącza, Lubina, Gliwic, Rybnika, Częstochowy i wielu innych miejsc. Mamy w zespole osoby z Ukrainy, Mołdawii i Gruzji. Na co dzień porozumiewamy się lokalnym, gamedevowym dialektem języka polskiego z domieszkami angielskiego, podlanym wieloma niepoprawnymi dowcipami.

2. Jak długo działacie?
Jako 11 bit studios od 2009 roku, ale sporo osób ma doświadczenie sięgające zamierzchłych czasów z epoki pierwszej Dynastii.

3. Jak zaczęła się Wasza przygoda w branży gier?
Jesteśmy dużym zespołem, więc jest wiele przypadków. Założyciele firmy mieli doświadczenie zebrane jeszcze w Metropolis Software. Zaczynali w latach 90. jako pasjonaci gier, którzy chcieli ze swojej pasji uczynić swój zawód. Tak się zaczęło.

4. Ile osób pracuje w Waszym studio?
Aktualnie około 90, przy czym sporo ludzi pracuje z nami na freelance.

5. Jakie tytuły wydaliście?
Anomaly Warzone Earth, Anomaly 2, Anomaly Korea, Anomaly Defenders, Funky Smugglers, Sleepwalker's Journey, This War of Mine a teraz kończymy Frostpunka. Do tego wydaliśmy gry jako wydawca: Spacecom, Beat Cop, Tower 57.

6. Nad czym obecnie pracujecie?
Właśnie nad grą Frostpunk. I to już kilka lat. To jest gra stawiająca gracza w roli lidera ostatniego miasta na Ziemi. Budujesz miasto, eksplorujesz świat, walczysz o przetrwanie społeczeństwa i władasz tym społeczeństwem. Ciężkie decyzje to mocna strona gry, dalsza eksploracja tematu moralności człowieka, wywodząca się gdzieś z This War of Mine.

7. Jakie są Wasze plany na najbliższy rok?
Ukończyć i wydać Frostpunk, a także jako wydawnictwo mamy dwie świetne gry, które wyjdą na świat w 2018 roku – Moonlighter i Children of Morta.

Pierwsze to roguelite'owa historia, w której jesteś właścicielem sklepu z magicznymi gadżetami – eliksiry, miecze, strzały, tarcze. W nocy zaś eksplorujesz lochy i naparzając potwory zdobywasz przedmioty do swojego sklepu.

Children of Morta to Diablo w połączeniu z inspirującą fabułą i niesamowitym rozwojem postaci całej rodziny, bo w tej grze grasz całą rodziną.

8. Jak według Was będą wyglądały gry wideo za 10 lat?
Będzie się wtykało kabelek do czoła i będzie Matrix. A jak nie za 10 lat to za 34. VR, który jest lepszy niż właściwa rzeczywistość.

9. Jedna gra, którą byście wzięli na bezludną wyspę to...?
Bartender VR Simulator. Żeby móc po pracy wpaść na jednego.

10. Wyobraźcie sobie, że możecie stworzyć grę idealną, nie patrząc na budżet i możliwości - co to by było?
Na nasze możliwości chcemy tworzyć gry takie, które prowokują ludzi do myślenia. Do tego aż tak wielkich budżetów nie trzeba, tylko odwagi i ciężkiej pracy, pomieszanych z wyobraźnią i wytrwałością w dążeniu do celu. Gra, która gra człowiekowi w duszy jest gdzieś tam blisko gry idealnej i na swój sposób jest piękna – takie chcemy robić.

 

Studio 11bit możecie odwiedzić online:


Ekipie studia życzymy samych sukcesów, a Was zapraszamy do śledzenia naszej strony - już wkrótce kolejny wpis 10 pytań do...!

Arek Grasela

Człowiek-przypominacz i pomysłodawca serwisu. Gracz niemal od urodzenia, a wolnych chwilach hobbystyczny pseudo-dziennikarz. Miłośnik popkultury i literatury, zawodowo grafik komputerowy, a od niedawna twórca gier.

Może Ci się również spodoba